Produkty

Ako na bolesť chrbta?

Bolesť v dolnej časti chrbta: Aké cvičenie pomáha


Máte chuť skôr odpočívať? Nezabúdajte, že pohyb je pre váš chrbát nesmierne dôležitý. Cvičenie zamerané na odstránenie bolesti v dolnej časti chrbta posilňuje nielen chrbát, ale aj žalúdok a svaly na nohách. Pomáha podporiť vašu chrbticu a zmierňuje bolesť chrbta. Vždy je dobré poradiť sa s odborníkom ohľadom cvičenia. V závislosti od príčiny a intenzity bolesti niektoré cvičenia nemusia byť odporúčané a môžu byť škodlivé.

stres

 
Vyhýbajte sa cvičeniu v predklone


Cvičenie je dobré najmä, keď vás trápi bolesť v spodnej časti chrbta. Nie všetky cvičenia sú však prospešné. Akékoľvek nepríjemné pocity na začiatku tohto cvičenia by mali zmiznúť s postupným posilnením svalov. Ak je bolesť viac ako len mierna a trvá viac ako 15 minút počas cvičenia, mali by ste prestať cvičiť a obrátiť sa na lekára. Niektoré cvičenia môžu bolesť zhoršovať. Cvičenie, pri ktorom sa rukami dotýkate prstov na nohách, spôsobujú napätie platničiek a väziva v chrbtici. Môžu tiež preťažiť dolné chrbtové svaly a zákolenné svaly.

kůže

 
Vyskúšajte poloskracovačky


Niektoré cvičenia môžu zhoršiť bolesť chrbta a treba sa im vyhnúť, hlavne ak vás trápi akútna bolesť dolnej časti chrbta. Poloskracovačky môžu pomôcť posilniť vaše chrbtové a brušné svaly. Ľahnite si na podložku, nohy pokrčte v kolenách a šľapy nechajte na podlahe. Ruky si dajte za hlavu. Stiahnite brucho a zdvihnite ramená z podlahy. Nezabudnite pri tom dýchať. Chvíľu takto vydržte, potom sa pomaly spúšťajte späť. Opakujte 8 až 12 krát. Správne prevedenie cvičenia zabraňuje nadmernému namáhaniu dolnej časti chrbta. Vaše nohy, kostrč a spodná časť chrbta by mali zostať vždy v kontakte s podložkou.

 
kostra

Neskúšajte brušáky


Aj keď si možno myslíte, že brušáky môžu posilniť váš chrbát alebo brucho, väčšina ľudí má tendenciu pri tomto cvičení používať svaly bokov. Brušáky môžu tiež spôsobiť veľký tlak na platničky v chrbtici.

Ako na bolesť chrbta?
Ohodnoťte příspěvek