Produkty

Zdravé potraviny – zdravý mozog

Potraviny, ktoré konzumujete, zohrávajú úlohu pri udržiavaní zdravého mozgu a môžu zlepšiť špecifické duševné úlohy, ako je pamäť a koncentrácia.

Tento článok obsahuje zoznam 3 potravín www.mjd.sk/top-potraviny-pre-zdravi-mozog/, ktoré posilňujú váš mozog.

losos

1.Tučné ryby

Keď ľudia hovoria o „mozgových“ potravinách, tučné ryby sú často na vrchole zoznamu. Patria sem losos, pstruh a sardinky, ktoré sú bohatými zdrojmi omega-3 mastných kyselín. Asi 60% ľudského mozgu je vyrobených z tuku a polovica tohto tuku je druh omega-3. Váš mozog využíva omega-3 na vytvorenie mozgu a nervových buniek a tieto tuky sú nevyhnutné aj pre učenie a pamäť. Omega 3 majú tiež niekoľko ďalších výhod pre váš mozog. Jedna vec je, že môže spomaliť mentálny úpadok súvisiaci s vekom a pomôcť odvrátiť Alzheimerovu chorobu. Na druhej strane, nedostatok omega-3 je spojený s poruchami učenia a depresiou.

káva
2.Káva

Ak je káva neodmysliteľnou súčasťou vášho rána, určite budete radi, keď vám povieme, že je to pre vás dobré. Dve hlavné zložky kávy kofeín a antioxidanty pomáhajú vášmu mozgu. Kofeín v káve má množstvo pozitívnych účinkov na mozog vrátane zvýšenia bdelosti a udržania vašej pozornosti. Zlepšuje tiež vašu náladu a zvyšuje schopnosť sústrediť sa. Dlhodobá konzumácia kávy je tiež spojená so znížením rizika vzniku neurologických ochorení, ako je Parkinsonova choroba a Alzheimerova choroba.

borůvky

3.Čučoriedky

Čučoriedky poskytujú množstvo zdravotných výhod, vrátane niektorých, ktoré sú špecifické pre váš mozog. Čučoriedky dodávajú telu skupinu rastlinných zlúčenín s protizápalovými a antioxidačnými účinkami. Antioxidanty pôsobia proti oxidačnému stresu a zápalu, ktoré často stoja za starnutím mozgu a neurodegeneratívnymi ochoreniami. Vďaka obsahu antioxidantov sa zlepšuje komunikácia medzi jednotlivými mozgovými bunkami. Skúste si ich dopriať na raňajky alebo ich pridajte do smoothie.

5.0
02